صنایع دستی، مهمترین كالای تحریم شكن است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'ماشاءالله عظیمی' روز چهارشنبه در همایش توانمندسازی اتحادیه های استانی صنایع دستی افزود: با ترویج فرهنگ تعاون و هم اندیشی، می توان بر مشكلات حوزه تولید و عرضه صنایع دستی و سنتی فائق شد.

وی اتحادیه ها و تعاونی ها را مهمترین بازوی توسعه دانست و گفت: در بازار امروز یك فرد یا تشكیلات به تنهایی نمی تواند فعالیت كند، بنابراین باید كارجمعی و گروهی محور كارها قرار گیرد.

به گفته عظیمی، برای حضور موثر و موفق در بازارهای جهانی، نیازمند شناسایی ویژگی ها و بازارهای هدف هستیم.

مدیرعامل بانك توسعه تعاون یادآور شد: نگاه ویژه به سرمایه و كار ایرانی باعث می شود كه صنایع دستی محور كارها قرار گیرد و از تمام ظرفیت های این حوزه استفاده شود.

وی پیشنهاد كرد: در كنار هر نمایشگاهی كه در حوزه های مختلف در ایران و یا خارج از كشور برگزار می شود، غرفه ای نیز مختص به صنایع دستی راه اندازی شود تا هم معرف خواستگاه فرهنگی و هنری ایران باشد و هم به بازدید كنندگان امكان خرید تولیدات هنری را بدهد.

معاون سازمان توسعه تجارت نیز در این همایش گفت: صنایع دستی با دارا بودن بیش از 200 رشته فعال، یكی از ارزآورترین و رونق بخش ترین حوزه ها در زمینه اقتصاد است كه می تواند صادرات كشور را بیش از پیش رونق بخشد.

'بازاری' ادامه داد: برای تحقق این امر باید با جدیت از تعاونی ها و بنگاه های فعال در زمینه تولید صنایع دستی حمایت كرد و با تشویق آنها، زمینه سوددهی این بخش را افزایش داد.

این مقام مسوول خاطرنشان كرد: سال گذشته در زمینه صادرات صنایع دستی، رقم 500 میلیون دلار هدف گذاری شد كه خوشبختانه تحقق یافت. امسال نیز به پیشنهاد رییس سازمان میراث فرهنگی این رقم به یك میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش یافت كه این امر نشان دهنده جدیت این حوزه برای رونق صادرات را نشان می دهد.

بازاری همچنین گفت: سازمان توسعه صادرات ایران به عنوان مهمترین سیاستگذار كلان در زمینه صادرات غیرنفتی، گام های مثبتی با همكاری معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی برداشته است.

به گفته وی، نبود تعرفه گمرگی مشخص و شفاف یكی از مهمترین چالش های این حوزه است كه به مشخص نشدن یك رقم واحد از صادرات این حوزه منجر می شود.

بازاری، به تشكل سازی و نهادسازی در زمینه تولید صنایع دستی اشاره كرد و گفت: رساندن صنایع سنتی و دستی به بازارهای بین المللی، نیازمند تخصصی خاص است كه در صورت توجه به آن می توان به اهداف مورد نظر رسید.

معاون سازمان توسعه تجارت همچنین پیشنهاد كرد كه بانك توسعه تعاون، ردیفی را به صورت مجزا برای پرداخت تسهیلات به شركت های تولیدی و صادراتی صنایع دستی اختصاص دهد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: